For Diarrhea’s sake joke from Sabahan

For Diarrhea’s sake joke from Sabahan

There are three fellow looking for job at Sabah Electricity Sendirian Berhad or better known as SESB. SO one day they have been called for interviews. It turns out they have the same strong academic profile. So the SESB manager in charge of recruitment had some problem to choose one. So the manager asked the final question and whoever can answer the question and give a strong point will get the job. This is their conversation.

 
Diarrhea Woman
 

Manager: What is the fastest thing that happen to our lives in terms of things that we are doing?

1st Fellow: The action from standing to sit sir ….

2nd Fellow: The time we switch on the lights, just press the light switch and it will on …

3rd Fellow: The time we get diarrhea

1st and 2nd fellow burst to laugh ….

The manager gets angry with the 3rd fellow answers.

Manager: Why you answer that???

3rd Fellow: I think my answer is correct sir. If I get diarrhea, I will never be able to sit not to mention to switch on the lights.

 

P.s : This is a translation from Malay language. Hope you enjoy to read it.

Kampung Danger dan pemandu teksi

Cerita ini berlaku di sebuah perhentian teksi.

Seorang wanita berbangsa Filipina menaiki sebuah teksi di Kota Kinabalu,Sabah.

Pemandu teksi itu pun bertanyakan kepada wanita tersebut “Cik mau pigi mana?”

Wanita Filipina itu menjawab “Sana kampung Dangir ya”.

Pemandu itu berasa hairan, kerana inilah pertama kali selama 10 tahun menjadi pemandu teksi, dia mendengar nama kampung itu.

Oleh kerana tidak tahu kampung itu dimana, dia bertanya sekali lagi kepada
wanita tersebut.”Di mana bah itu kampung Dangir?”

“Alamak, encik ni pemandu teksi baru ka? Itu kampung Dangir sana di
dakat kampung Likas bah, dakat itu tapak pembinaan bangunan kerajaan yang baru itu”
jawab wanita itu.

“OOOh di sana, bah mari la aku hantar kamu” kata pemandu teksi itu.

Lalu pemandu teksi itu pun menghantar wanita itu ke tapak pembinaan itu.

Kampung Danger Likas Sabah

Setibanya mereka di tapak pembinaan tersebut, wanita itu pun berkata “Nah kan, kamu tahu juga bah tempat ni, tengok papan tanda yang di situ itu ada tertulis nama kampung ini” kata wanita itu menunjukkan
jarinya ke sebuah papan tanda di situ yang bertulis “DANGER” (merbahaya).

Selepas kejadian itu, pemandu teksi tersebut tewas dan ketawa terbahak-bahak sehingga meninggal dunia akibat serangan strok.

P/s There is a lot of funny jokes in Sabah due to the multi ethnic in Sabah.

Kadazan moing patient

Kadazan moing

A Kadazan moing was very ill and his grandson went to visit him in the Queen Elizabeth hospital. All of a sudden, the moing began to breathe heavily and grabbed the pen and pad by the bed. With his last piece of strength he wrote a note, dropped it, and died.

The grandson was so overcome with grief that he forget about the note in his pocket. At the funeral, he reached into the pocket of his coat and immediately felt the note. He excitedly read it thinking it might be something he could recite during the service. It said:

Please don’t step on my oxygen pipe!!!

P/s Moing is a word in Kadazan and it means either grandmother or grandfather.The Kadazans are an ethnic group indigenous to the state of Sabah in Malaysia.

Kisah seorang jejaka sabah bernama Paken

Cerita lawak sabah

 

Keesokan harinya Paken datang semula ke gerai makcik kuih tersebut…

Paken :       Makcik, harga cucur udang ni sama macam semalam RM 0.20 sebiji ka?

Makcik :     Tidaklah… ni ari murah ckit pasal makcik rasa bersalah sama ko pa…sal semalam…

Paken :        ya ka… berapalah kunu harga dia?

Makcik :      RM 0.10 sebiji…

Paken :         Murah ooo makcik… bagi saya harga seringgitlah…

Makcik :      buli ba…

 

Setelah membayar harga kuih tersebut Paken bertanya semula

Paken :           makcik, kenapa ni ari makcik bagi murah sepusin sebiji..

Makcik :         oh.. sa bagi murah pasal tu kuih nda abis smalam..jadi ni ari sa jual murah supaya nda rugi…

 

Paken dengan tensionnya berlalu pergi dan terus masuk ke keretanya sambil memaki hamun…

Makcik tu dengan tenangnya berkata, ” ko ingat ada barang murah lagi ka skarang… suma naik harga la..”

 

P/s – tanya semasak-masaknya sebelum membeli… ihihii

Kisah seorang jejaka bernama Paken

Cerita lawak sabah

Suatu petang di pasar kuih….
Paken telah memberhentikan kereta beliau di simpang jalan utk membeli kuih.. dan menanyakan harga2 kuih tersebut…
Paken :     Berapa harga cucur udang ni, makcik?

Makcik :  Kira lamsam….seringgit tiga lah……

Paken :     Murah ooo, makcik….bagi saya harga seringgit lah…

Makcik :  Bulih bah kalo ko…….

Paken :    Kalo saya ambik satu ja cucur udang ni, berapalah makcik?

Makcik :  Satu 20 sen..

Paken pun terus “chow” dgn muka berangin… dan terus membawa kereta VIVA nya lalu melemparkan kata2 kesat pada makcik tu…makcik tu sambil menggoreng hanya mampu membalas dgn mengangkat jari hantunya pada si Paken…… (..!..)